IT beheer

IT beheer

Het inrichten van uw automatisering, zoals wat is geinstalleerd, wie gebruikt wat, software versies, licenties en vele andere gegevens groeien u inmiddels boven het hoofd. Een gedegen inventarisatie; eenmaal opgezet om bij te kunnen houden bespaart op korte termijn geld, omdat een eenduidige inrichting en beheer tot uniforme werkplek omgeving leidt. Software updates worden voor alle werkplekken gelijkvormig ingevoerd.

Storingen zijn direct traceerbaar en kunnen centraal worden verholpen. Induxion heeft ervaring in het opzetten van centraal netwerk beheer. De inventarisatie en samenstellen van een duidelijk en onderhoudbaar overzicht is de eerste stap. Dat doen wij. U neemt het over, zodat ook de beheerkosten in de toekomst laag kunnen blijven. Uitbesteden kan ook; Induxion maakt in overleg een Service contract zodat duidelijk wordt wat wel en niet in het onderhoud past.
Netwerk omgeving

Continuïteitsplanning

Hoe krijgen we na een calamiteit de kritische bedrijfsprocessen weer operationeel? Continuïteitsplanning is belangrijk om de schadelijke gevolgen van omvangrijke storingen of calamiteiten te beperken. Dit gaat verder dan een vervangend systeem voor de ICT-infrastructuur (de uitwijkregeling). Wat te doen bijvoorbeeld als ook de telefooncentrale, de fax en het kopieerapparaat onbruikbaar zijn geworden?


Calamiteitenbeheer

  • Wie doet wat
  • Hoe krijgt u uw gegevens weer op de server
  • Waar zijn deze gegevens, zijn ze wel up to date
  • Waar komt eventuele nieuwe hardware vandaan
  • Voldoet deze wel aan de applicatie eisen
  • Waar zijn de applicaties en wat waren de instellingen
  • Zijn de juiste drivers nog beschikbaar Etc.

 

Met andere woorden: Hoelang duurt het eigenlijk voordat u weer ‘normaal’ kunt werken.


Plan van aanpak IT werkzaamheden

De volgende onderwerpen worden in een plan van aanpak opgenomen
  • back-upprocedure en veiligstellen van gegevens
  • Remote backup
  • battery-backup bij stroom stop
  • reserve server bij een storing of uitval
  • opschonen vervuilde bestanden
  • onderhoud van de bestaande PC's
  • e-mailbeheer
  • telefonie via internet
  • Automatiseringskosten en de budgettering voor aankomende 3 jaar ( Afschrijving van apparatuur)


 Printable Version